Rozjazd a státie na kopci. Čím je špecifické?

Rozjazd a státie na kopci. Čím je špecifické?

- in Zaujímavosti
0
Komentáre vypnuté na Rozjazd a státie na kopci. Čím je špecifické?

Máte to už dávno vedieť, ak ste teda držiteľom vodičského preukazu! Zároveň je nám jasné, že tie najlepšie skúsenosti získavame priamo v praxi, na rôznych terénoch a za nestáleho počasia. Máte pred sebou jazdu v kopcovitom teréne? Lepšie ako „smrť v očiach“ je pripraviť svoje auto a doštudovať si o rozjazde a státí všetky dôležité info. Ktoré sú to? Zistite už v tomto článku.

Psychohygiena a oddych pred jazdou

Táto požiadavka sa vzťahuje na všetkých vodičov rovnako. Samozrejme, väčší rešpekt si zachovávajú mladší, menej skúsení vodiči, no nesmú pri tom podľahnúť stresu a spanikáriť. Jazda v kopcovitom, často ( vysoko)horskom teréne vzbudzuje obavy nielen o seba a svoje auto, ale aj o tých, čo sú vo vašej bezprostrednej blízkosti.

Náš tip – viete, čo by bolo ešte väčším strašiakom ako neodhadnutá vzdialenosť? Určite pri jazde do kopca sa nikto nechce zastaviť pre defekt na nárazníku druhého auta. Neobratne sa jazdí na prehustených, ale aj podhustených pneumatikách. Na tieto účely je vhodné mať vo výbave snímač tlaku pneumatík, ktorý v nich neustále sleduje objem vzduchu.

Zamierené na pneumatiky

Auto musíte mať v perfektnej výbave bez ohľadu na náročnosť trasy. Na „veľkom“ kopci majú bez pochýb držať tvar a byť odolné všetky štyri pneumatiky. Bez nich sa auto nielenže nepohne, ale ďalej mu zabezpečia optimálne kopírovanie a priľnavosť na vozovke. Vybrali ste si najlacnejšie pneumatiky? Pred jazdou sa informujte u predajcu, ako ovplyvňujú kvalitu ovládania vozidla a ktoré z nich vás dostanú do bezpečnej vzdialenosti.

Platí, že bez problémov by ste mali dovidieť na celú zadnú pneumatiku auta pred vami. Samozrejme, aj u SUV alebo offroad pneumatikách.

Rozbiehať sa s ručnou brzdou alebo bez nej?

Čo vodič, to iné kvality, čo odborník, to iný pohľad na vec. Odporúčame nezanevrieť ani na prácu s ručnou brzdou, popri tom sa naučiť citlivej práci s pedálmi. Pri rozjazde s ručnou brzdou sa opatrne pridáva plyn. Musíte dosiahnuť stabilné otáčky až potom púšťať spojku. Neobávajte sa, že auto sa odrazu rozbehne, bráni mu v tom ručná brzda. Pohyb spojkou zastavíme a pomaly uvoľňujeme ručnú brzdu. Treba ešte dopustiť spojku, no nie prudko, aby auto „neskákalo“ („zdochlo“). Pomaly, pozvoľne sa vaše auto rozbehlo? Dnes to máte za jedna!

 

About the author

You may also like

Prečo kúpiť alebo nekúpiť celoročné pneumatiky

Celoročné pneumatiky vzbudzujú už desaťročia ohnivé emócie medzi