Úprava motora Jawa 350/639

Úprava motora Jawa 350/639

- in Nesmie vám ujsť
0
Komentáre vypnuté na Úprava motora Jawa 350/639

Časť 1: Demontáž motora z rámu

Hlavná úloha znie vymeniť kľukový hriadeľ za športový, teda odľahčený. Ide o amatérsku prácu a teda v žiadnom prípade nie o návod ako to robiť. Ide o zábavu. A prečo vlastne odľahčený kľukový hriadeľ? Kvôli rýchlejšej odozve motora, skráteniu času jeho rozbehu a dobehu. Veličina, ktorá tento čas z pohľadu mechaniky ovplyvňuje, sa volá moment zotrvačnosti.Jeho vzorec znie I = 1/2. m.r2, I je moment zotrvačnosti, m je hmotnosť a r polomer zotrvačníkov kľukového hriadeľa. Z toho jasne plynie, že moment sa mení exponenciálne s polomerom zotrvačníka kľuky. Teda bude exponenciálne klesať aj dĺžka rozbehu a dobehu kľukovky, ak jej polomer zmenšíme. Obrázok ukazuje uvažovanú odľahčenú ako aj už vybratú pôvodnú kľukovku.

 

K samotnému vytiahnutiu kľuky je však ešte dlhá cesta. A kedže na jej výmenu musíme motor rozpoliť, treba ho najprv vybrať z rámu. Tak poďme na to. Ale pozor, ide o amatérsky zásah 🙂

Úprava motora Jawa 350/639

Časť 2: Čistenie a demontáž periférií

Tento krát máme motor na stole, budeme ho čistiť a demontovať periférie ako vačku spojkového automatu, rotor alternátora, karburátor, či náhon tachometra. Objavíme problém s demontážou zaisťovacieho kolíka alternátora, ktorý vyriešime neskôr v inom videu. Použijeme prvý krát techniku tangenciálneho rázu pre uvoľnenie skrutky, ktorá sa zdá byť nepovoliteľná. Video obsahuje v čase 5,5 minúty niekoľko hodín práce. Odporúčam pozerať v menšom okne 🙂

 

V dnešnej časti sa pozrieme na demontáž primárneho prevodu a spojky, hláv valcov, ako aj samotných valcov. Valce išli dolu pomerne ťažko, no nechce sa mi veriť, že by motor ešte nebol otváraný. Tak poďme na to:

 

You may also like

Komplexné porovnanie ATV a UTV štvorkoliek

Pri výbere terénneho vozidla často vznikne dilema, či