Úplné nová trieda C. Dizajn zostal ale auto je takmer úplne nové.

Úplné nová trieda C. Dizajn zostal ale auto je takmer úplne nové.

- in Auto
498
Komentáre vypnuté na Úplné nová trieda C. Dizajn zostal ale auto je takmer úplne nové.

Hoci trend športovo-úžitkových modelov a crossoverov naberá na svojej sile, v predajoch značky mercedes v strednej triede jasne dominuje model C.

Keď sa pozrieme na túto novú triedu, tak zmena vyzerá byť veľmi skromná. Ale 50% časť auta je úplne nová, v segmente elektroniky automobilka predstavuje až 80% renováciu. Týmito slovami sa vyjadrila prémiová automobilka Mercedes-Benz na otázku novej triedy C.

Auto má veľmi svieži vzhľad a modernizácia prišla hlavne v detailoch, technike, a interiéri. Svetlá dostanú novú grafiku vďaka, ktorej ho budeme môcť odlíšiť od svojich predchodcov a súrodencov.

V základnej verzii svetiel sú stále halogénové svetlá. Za príplatok si môžete kúpiť LED High Performance alebo potom sú k dispozícii špičkové Multibeam LED svetlá, ktoré majú vzdialenosť dosvitu až 600m.

Malým vylepšením prešla aj maska chladiča a nárazníky. Pri zakúpení ostrejšiej verzie C43 AMG dostanete výraznejší difúzor a vylepšené koncovky ale tie podľa motorizácie.

K zmenám došlo aj v interiéri. Príjemné zmeny ôžeme nájsť na multifunkčnom volante. Do interiéru preniklo aj ovládanie pomocou dotykových plôch a tlačidlá adaptívneho tempomatu.

Ani v tejto triede nechýba špičkové zastúpenie displejov.  Na miesto budíkov sa dostal 12,3-palcový displej, ktorý si vodič bude môcť nastaviť podľa svojich potrieb. Infotaiment dostal miesto v strede palubnej dosky a displej s veľkosťou 10,25-palcu.

V interiéri sa samozrejme nachádzajú voliteľné prvky ako 64 farebné ambientné LED osvetlenie alebo celá škála asistenčných a bezpečnostných systémov. Medzi nimi sa nachádzajú napríklad snímač mŕtveho uhla, udržiavanie v jazdných pruhoch, adaptívny tempomat a mnoho ďalších. Mnohých poteší dostačujúci batožinový priestor a komfortné sedenie vzadu vďaka veľkému priestoru a vpredu vďaka výraznému vedeniu bočných sedačiek, takže auto je vhodné aj na dlhšie trasy.

Momentálne vrchol čo si môžeme zakúpiť je AMG 4Matic Saloon. Ten neskôr doplní aj jeho silnejšia osemválcová verzia C63 AMG.

Túto verziu okrem toho dopĺňa aj štvorica koncoviek, ktorých v pozadí nájdeme len dva klasické výfuky. Aj napriek týmto faktom dokáže okolo seba spraviť poriadny rozruh, ktorý dokážeme regulovať menením režimov pohodlne z kabíny. Vďaka tejto možnosti môžeme zmierniť alebo zväčšiť strieľanie či bublanie v potrubí.

Pod kapotou sa nachádza 287kW (390 koní), ktoré produkuje šesťválec s krútiacim momentom 520Nm. Táto raketa vystrelí z 0-100 za 4,7 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250km/h.

Agregát je spojený 9-stupňovým automatom, ktorý nahradil 7-stupňovú automatickú prevodovku. Teda sa zmenšila spotreba a zlepšili sa reakcie na pádla za volantom. Auto drží na ceste aj pohon všetkých štyroch kolies teda 4matic a tým pádom drží auto na ceste ako pribité.

About the author

You may also like

7 vecí, na ktoré nezabudnite pri jarnej údržbe štvorkolky

Jarné obdobie je ideálnym časom na to, aby