Únava za volantom. Nepite kávu, ale cvičte!

Únava za volantom. Nepite kávu, ale cvičte!

- in Zaujímavosti
790
Komentáre vypnuté na Únava za volantom. Nepite kávu, ale cvičte!

Poznáme to asi všetci. Po niekoľkých hodinách strávených za volantom nás jazda prestáva baviť. Začíname byť unavení a už sa tešíme na to, keď dorazíme konečne do cieľa.  Pritom niekedy stačí naozaj málo. Stačí sa na chvíľku zastaviť, rozcvičiť sa a pokračovať ďalej v jazde.

Rozcvičte sa po každých 180 kilometroch

Telesná a psychická únava sa u každého človeka dostaví individuálne. No približne po 180 kilometroch jazdy je prestávka vhodná pre každého. Počas dlhej jazdy môže šofér cítiť bolesť chrbtice či predlaktia, čo je spôsobené dlhodobým držaním volantu. Dlhá cesta je však pre ľudský organizmus stresujúca, no niet sa čomu čudovať.  Ako šofér musíte byť neustále v strehu, a to niekedy naozaj aj niekoľko hodín. Tento stres môže spôsobiť stuhnutie niektorých svalov, a preto je vhodné si počas prestávky zacvičiť. Zacvičiť si môžete na odpočívadle. Poriadne sa ponaťahujte, predkloňte sa, poprechádzajte sa a snažte sa toto zopakovať aspoň 3 krát. Cviky by mali byť samozrejme pomalé, pretože by ste si mohli ublížiť alebo natiahnuť nejaký zo svalov. Môžete cvičiť i oddelene napríklad v oblasti krčnej či hrudnej časti, no snažte sa precvičiť celé telo. V sede i v stoji prenášajte pri pohybe váhu z jednej strany na druhú.

Uvidíte, že takéto cvičenie vám veľmi pomôže a vy budete mať opäť energiu na pokračovanie vo vašej jazde. A to i bez kávy! Nezabudnite však, že prestávku by ste si mali dávať pravidelne, a to i vtedy, keď sa cítite plný energie. Vaše telo potrebuje zmeniť polohu, rozcvičiť sa a takouto formou načerpať potrebnú silu.

 

FOTO:  © TonyRecena  / Dollar Photo Club

About the author

You may also like

5 tipov, ako si vybrať tie najvhodnejšie pneumatiky

Nie je pneumatika ako pneumatiky. Ponuka pneumatík na