Testujeme nový automobil

Testujeme nový automobil

- in Auto
672
Komentáre vypnuté na Testujeme nový automobil

Ešte je to len pár týždňov, čo sme s veľkou slávou po niekoľkoročnom pôste privítali na slovenskom trhu novú Imprezu. Od minulej generácie, ale nie je sama, a tak jej príchod teraz završuje aj zvýšené XV. S ohľadom na neutíchajúcu módu crossoverov je jasné, že v zápase o priazeň zákazníkov bude práve XV jeden z kľúčových útočníkov v zostave Subaru vozidiel.

Pozrime sa na to, čím sa od seba odlišuje nová platforma SGP (Subaru Global Platform) a nová Impreza. V prvom rade je to pochopiteľne výška svetiel. Tá sa zastavila na rovnakej hodnote ako u minulej generácie, teda 220 mm, čo je medzi konkurenciou vysoko nadpriemerné číslo a spoločne s priecestným uhlom 21,6 ° a nájazdovými uhlami 18 ° resp. 29° vytvára predpoklad pre bezproblémové jazdy poľom aj po iných trasách.

Spoločne so štandardne dodávaným systémom X-Mode sa XV vie bez problémov dostať aj z takej šlamastiky, ako keď preklzávajú tri kolá a v zábere zostane len jediné. A je vcelku jedno, či je to na prednej alebo zadnej náprave.

XV sa od Imprezy však odlišuje aj v iných oblastiach. Zvonku si všimnete inak tvarovaných nárazníkov a tiež bočných prahov a lemov blatníkov, ktoré sú kryté čiernym plastom. Strechu crossoveru od výbavy Comfort potom zdobia strieborné lyžiny. Najvýraznejším poznávacím prvkom v interiéri je potom prešívanie oranžovou niťou, ktoré sa objavuje na sedadlách, vo dverách, na volante, palubnej doske, atď. Objem kufra sa medzigeneračne zväčšil skôr symbolicky o 5 litrov, na finálnych 385 litrov. Výrazne viac je, ale priestoru na zadnej lavici, kam sa bez problémov poskladá aj dospelý cestujúci.

Totožné už ale nie sú podvozkové diely, ako tomu bolo u minulej verzie, ale pre model XV boli konštruované s dôrazom na vyššiu odolnosť. Napríklad Impreza má nápravy  z hliníka kvôli úspore hmotnosti, XV nie.

Už krátko po rozjazde si všimnete citeľne nižších vibrácií od motora i hlučnosti prevodovky, než tomu bolo naposledy. Tiež manuálne radenie virtuálnych prevodov CVT prevodovky je pocitovo plynulejšie, hoci na pokyny páčiek pod volantom reaguje možno o chlp pomalšie. Oproti Impreze je, ale citeľne iná kinematika pohybov karosérie. Pohyby volantom reagujú okamžite na zmenu smeru, XV sa predsa len málinko nakloní a zadok má väčšiu tendencie sa pri takých manévroch zotrvačnosťou viac zosunúť.

Paleta motorov naopak Imprezu verne kopíruje. Zákazníci sa tak chtiac-nechtiac musia uspokojiť s atmosfericky plnenými benzínovými motormi. Voľba pohonnej jednotky je jednoduchá: nepreplňovaná tisícšesťstovka, alebo dvojliter. Menší z nich ponúka 84 kW, objemnejší potom 115 kW, u ktorého došlo od minulej generácie k nárastu o 5 kW. Súčasne sa, ale mierne zvýšila hmotnosť auta aj kombinovaná spotreba zo 6,5 na 6,9 litra na 100 km. Je to daň za lepšie odhlučnenie, väčšiu bezpečnosť a výbavu. S dvojlitrom sa takisto spája pádla na radenie pod volantom, u šestnástky by ste ich hľadali márne.
Subaru zároveň poskytuje ku všetkým verziám záruku na 5 rokov alebo 200 tisíc kilometrov vrátane asistenčných služieb zdarma. Slovenské zastúpenie chce v tomto roku predať v tuzemsku 3-4krát viac “iksvéček” než Imprezy, teda okolo 150. . Informácie poskytol web autoroad.cz. Na rozdiel od iných európskych štátov tu totiž nefungujú ekonomické stimuly na nákup áut podľa normovanej spotreby alebo vypúšťaných emisií. Informácie poskytol web autoroad.cz

 

You may also like

Úplné nová trieda C. Dizajn zostal ale auto je takmer úplne nové.

Hoci trend športovo-úžitkových modelov a crossoverov naberá na svojej