Zabudované snehové reťaze sa neosvedčili, ale tie klasické vám odporúčame

Zabudované snehové reťaze sa neosvedčili, ale tie klasické vám odporúčame

- in Nesmie vám ujsť, Zaujímavosti
0
Komentáre vypnuté na Zabudované snehové reťaze sa neosvedčili, ale tie klasické vám odporúčame
Zabudované snehové reťaze sa neosvedčili, ale tie klasické vám odporúčameZabudované snehové reťaze sa neosvedčili, ale tie klasické vám odporúčame

O snehových reťaziach ste už iste počuli alebo ich vlastníte. Vedeli ste, že v minulosti bola snaha o presadenie zabudovaných reťazí pre každý automobil? Táto myšlienka sa možno zdá prelomová, ale narazila na technické a investičné problémy. Navyše bol záujem o automobily s integrovanými reťazami mizivý.

Nie ja nad klasiku

Klasické snehové reťaze zachránili nejednému šoférovi vozidlo a niekedy aj život nielen v horských oblastiach. V horách sa nachádzajú úseky ciest, na ktorých sú reťaze povinné. Tieto úseky sú označené značkami a pri ich prejazde vám nezostáva nič iné, ako nasadiť reťaze minimálne na hnaciu nápravu. Mimo vyznačených trás síce nie sú reťaze povinné ani na extrémne zasneženej vozovke, ale skúsení šoféri vedia, kedy sa naozaj zídu. Je to napríklad v miestach, ktoré prudko stúpajú či klesajú. Ak sa v takomto úseku dostanete do kolóny, budete mať bez reťazí veľký problém s výjazdom. Nejedno silnejšie vozidlo skončilo mimo vozovky pre absentujúce reťaze. Preto nájdete v špecializovaných obchodoch reťaze na SUV 4×4 alebo reťaze na dodávky. Je síce pravda, že jazda s reťazami nie je komfortná a ani rýchla, ale je bezpečná. Ak napriek tomu nie ste fanúšikmi snehových reťazí, noste so sebou aspoň tekuté reťaze v spreji. Práve tento typ reťazí sa snažil do svojich vozidiel presadiť výrobca automobilov General Motors.

Automobil s reťazami

Koncom 60. rokov skrsla v myšlienkach jedného z technikov v General Motors idea o automobile, ktorý by mal skvelú trakciu aj v hlbokom snehu. Myšlienka sa mu podarila presadiť v mnohých modeloch vozidiel General Motors, v ktorých sa okrem vyhrievaných okien či odstrekovačov svetlometov objavili zabudované snehové reťaze vo forme spreja. Sprej bol umiestnený v nádobách zabudovaných za zadnými kolesami. Aplikácia spreja bola veľmi jednoduchá. Šofér stlačil ovládanie na palubnej doske a pneumatiky sa v momente obalili adhezívnou látkou. Pneumatiky vozidla mali vďaka spreju lepšiu priľnavosť počas jazdy na zľadovatenej i zasneženej vozovke. Bohužiaľ sa automobilov s touto vychytávkou predalo len niekoľko kusov. Príčinou bola predovšetkým vysoká cena, ktorá sa odvíjala od komplikovanej technológie.

 

 

 

You may also like

Príprava cestárov na zimu nezahŕňa len kontrolu techniky

Pre cestárov je jeseň rovnako náročným obdobím ako