V septembri to bolo presne sedem rokov, čo automobilka Hyundai predstavila na európskom trhu model i40. Počas tohto obdobia si prešiel už jednou úpravou faceliftu a tá sa konala v roku 2015. Kórejská automobilka si povedala, že je čas na ďalšiu modernizáciu a tá prichádza práve teraz na jeseň. Síce jemne, ale i cez to sa dotkla takmer každej časti vozidla.
Čo sa týka zovňajška, tak tu sa príliš veľké úpravy nekonali. Model i40 dostal akurát novú masku chladiča, pričom i napriek tomu tvar grilu zostal zachovaný. Zákazníci sa však môžu potešiť novým 18-palcovým diskom kolies, ktoré doteraz u tohto modelu neboli dostupné.
V interiéri sa taktiež nekonali príliš zásadné zmeny, no niečo sa predsa len zmenilo. Zákazníci budú mať na výber z niekoľkých nových vzorov a materiálov čalúnenia. Za povšimnutie stoja taktiež aj dekoratívne lišty na výplniach dverí a palubovej doske.
Najväčšia zmena sa dotkla zrejme pohonných jednotiek. Hyundai zo svojej rady odstránil naftový štvorvalec 1.7 CRDi a namiesto neho dosadil nový 1.6 litrový turbodiesel s označením Smartstream, ktorý spĺňa emisnú normu Euro 6d-Temp. Dostupný je v dvoch verziách. Tá slabšia má výkon 85 kW (115 k), krútiaci moment 280 Nm a spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Silnejšia verzia tohto motoru disponuje výkonom 100 kW (136 k), krútiacim momentom 320 Nm a zákazník má na výber medzi šesťstupňovým manuálom a sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT.
V ponuke nájdete už známy 1.6 litrový benzínový motor GDI o výkone 97 kW (135 k), ktorý je k dispozícii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Kórejskí inžinieri zapracovali aj na väčšej bezpečnosti tohto modelu a k už pôvodným bezpečnostným prvkom pridali systém FCA (Forward Collision- Avoidance Assist), ktorý má schopnosť autonómneho brzdenia pred prekážkou v prípade hrozby čelného nárazu. Pokiaľ šofér nestihne zareagovať včas, elektronika automaticky začne brzdiť vozidlo. Týmto by sa mal obmedziť počet dopravných nehôd.
Hyundai i40 sa na Slovensku nepredáva a ktovie, či niekedy ešte zablúdi na náš trh. Otázne ostáva aj to, či sa od Kórejskej automobilky dočkáme nejakých ďalších úprav na tomto modely. To však dnes možno netušia ani tí najkompetentnejší.