Pozor na miznúci motorový olej

Pozor na miznúci motorový olej

- in Nesmie vám ujsť, Zaujímavosti
0
Komentáre vypnuté na Pozor na miznúci motorový olej
Pozor na miznúci motorový olej

Znižujúca sa hladina motorového oleja bez zjavných príčin je pre motoristov výstrahou. Pri spozorovaní nadmernej spotreby oleja veľmi neváhajte a skočte na kontrolu do autoservisu. Ak budete tento problém ignorovať, môže prísť k zadretiu motora. Oprava zadretého motora je časovo a finančne náročná. Prevencia je vždy lacnejšia ako odstraňovanie následkov.

Príčiny spotreby motorového oleja a riešenie porúch

Najčastejšie príčiny, pre ktoré motor spotrebúva nadmerné množstvo oleja sú nasledovné:

Používanie nekvalitného oleja: Šetriť na motorovom oleji sa nevyplatí. Vždy kupujte značku oleja odporúčanú výrobcom vozidla.

Opotrebované valce, piesty a piestne krúžky: Pravidelné návštevy servisu a kontrola motora sa oplatí. V servise iste odhalia, že valce, piesty či krúžky spotrebúvajú nadmerne olej, pretože dochádza k vyššiemu spaľovaniu a súčiastky vymenia. V tomto prípade je tiež badať zvýšená spotreba paliva.

Zničené tesnenie drieku ventila: Nebezpečná porucha, kedy sa olej dostáva do spaľovacieho priestoru a začne dymiť. Tento prvok je nutné pri opotrebovaní ihneď vymeniť.

Opotrebované tesnenie výpuste: Pri výmene oleja je nutné meniť aj tesniaci krúžok na výpuste. Vytečený olej z motora je neklamný dôkaz, že výpust netesní.

Netesnosti olejovej vane: Nutná výmena tesnení ventilov horných krytov olejovej vane.

Zle vymenený olejový filter: Počas výmeny oleja sa menia aj olejové filtre, ktoré prepúšťajú olej v momente, kedy nie sú  dosť zatiahnuté alebo sú zle nasadené. Výmenu oleja a filtrov realizujte precízne alebo zverte vozidlo do rúk odborníkov.

Úniky oleja cez iné netesnosti a praskliny: Badateľné je znečistenie v okolí motora. Príčinou môže byť aj zvýšený tlak oleja. Nevyhnutné je zistiť príčiny zvýšeného tlaku a kontrola olejovej vane.

Kedy sa nevyhnete oprave motora

Pretesnenie hlavy motora: Pretesnenie motora zapríčiňuje hromadenie vody v motorovom oleji a jeho nadmernú hladinu. Nutná je výmena tesnenie hlavy valcov.

Olej preniká do chladiacej súpravy: Motor sa začne prehrievať a v motorom oleji je badateľná pena. Neostáva vám nič iné, ako dať motor opraviť.

Prieniky oleja do katalyzátora: Ak pri odstavení vozidla spozorujete pod výfukom olejové škvrny, vinník je jasný – motorový olej prenikol do katalyzátora. Opäť je nutná oprava motora.

Náš tip: Pri spozorovaní spotreby motorového oleja nepodliehajte panike, ale si overte normálnu spotrebu oleja, čo je zväčša 0,5 l na 1000 km.

 

About the author

You may also like

Komplexné porovnanie ATV a UTV štvorkoliek

Pri výbere terénneho vozidla často vznikne dilema, či