Rozhodli ste sa predať auto? Skôr, ako ho reálne umiestnite na trh s ojazdenými vozidlami a budete očakávať záujem zo strany kupujúcich, mali by ste si pripraviť stratégiu, či vytýčiť niekoľko dôležitých bodov.
Očarte kupujúcich stavom vozidla
Auto môže mať skvelý technický stav, no pokiaľ má mizerný dizajn, určite odradíte drvivú väčšinu potenciálnych kupcov, ktorí prejavili celkom seriózny záujem. Investícia do dôkladného hĺbkového tepovanie, alebo kvalitného umytia celej karosérie, dokáže až neuveriteľne zvýšiť hodnotu automobilu. Potenciálny zákazník si ho už nemusí predstavovať naleštené a vhodné na jazdu, pretože takéto ho má už v skutočnosti pred sebou. Tepovaním sa dajú urobiť hotové zázraky, odstráni sa zažratá špina, sedačky sa zbavia roztočov a prachových častíc. Odovzdať auto ako lusk sa iste oplatí.
Prvý dojem je vždy len jeden a mali by ste sa snažiť o to, aby bol pozitívny. Ak teda chcete auto predať, musí na potenciálneho zákazníka zapôsobiť. Nie je to však len spomínané tepovanie a umytie. Taktiež by ste z neho mali zobrať všetko nepotrebné a doplniť to, čo tam byť má.
Čo treba zvážiť pred predajom?
Je to predovšetkým cena, respektíve cenová stratégia. Nemali by ste „rúbať“ vysoko, pretože prehnanú odmenu za Vaše auto aj tak nedostanete. Skôr by ste mali myslieť na to, že z uvedenej ceny budete pravdepodobne musieť ešte niečo vypustiť. Nemusí to byť vždy veľa, ale jednoducho obchod tak funguje a pre zákazníka je každé euro dolu veľmi vítaným javom. Môžete sa tak pripraviť na reči o tom, ako musel za autom cestovať a snáď neodíde bez neho len kvôli tomu, že nedokážete vyjednávať. Fungovalo to tak v minulosti, funguje to stále. Rozhodnutie o cenovej stratégií je azda najdôležitejšie. Na strane druhej, príliš nízka cena vzbudzuje podozrenie, že s autom nie je všetko v poriadku. Optimálny „zlatý“ stred nájdete, ak si prezriete ponuku a ceny podobných áut. Dôležité sú nielen kilometre, vek, ale aj stupeň výbavy.
Pri predaji auta prichádza do úvahy aj jeho umiestnenie do autobazáru, respektíve voľný predaj. Doteraz sme sa zameriavali len na predaj u Vás doma, stále je tu však možnosť predať auto zabehnutému obchodníkovi. Má to svoje výhody, ale aj nevýhody. Azda tou najväčšou výhodou je, že takmer každý bazár je často navštevovaný veľkým množstvom ľudí. Ako mínus sa javí provízia zo sumy, čo znižuje Váš podiel. Určite však nedokážete spraviť taký marketing, aby ste sami dokázali zaujať tak veľkú masu ľudí. No auto, ktoré má dobrú výbavu, stav a cenu, si vypýta pozornosť aj samo. V konečnom dôsledku Vám zostane celá suma, ktorú si od kupca vypýtate.
Zhodnotenie auta je teda veľmi dôležitým krokom k tomu, aby ste mu nasadali správnu cenovku a tým zaujali potenciálnych kupcov. Nie každý to však vie a niekedy je lepšie, ak prenecháte zhodnotenie odborníkovi, ako keby ste sa mali niekoľko mesiacov trápiť neúspešným predajom a zisťovať príčiny tohto stavu.
Na záver zostáva už iba jediné, popriať obojstrannú spokojnosť, a aby ste za svojho starého tátoša našli rýchlo nové eso.
Text: PR článok
Foto: tepujem.sk, tuning.online.pt