Prvé komerčné Volvo novej generácie
Nová generácia Volva môže troška pripomínať predvolebnú kampaň. Je okolo nej veľa rozruchu a príliš lesku. Áno, je načase predviesť niečo nové z tejto značky, no či sa dá práve toto pokladať za pravé orechové, je otázne. Reklama, ktorou má byť model uvedený na trh, začína akýmsi filmom, kde Volvo hovorí o tom, ako dosiahnuť „skvelý dizajn“. Hovorí sa, že aj zlá reklama je reklama, no nie je nám celkom jasné, či sa chcel automobilový líder uberať práve takýmto smerom. Film priniesol okrem rozpakov aj istú dávku sklamania. Aj keď tu nejde o politický boj, nejaký ten zápas vo vzduchu cítiť. Má byť táto snaha výkrikom do tmy, alebo prosbou o pomoc? Tak či tak, uvedenie novej značky Volvo XC90 začalo. Nasledujúceho pol roka budeme o ňom ešte veľa počuť, pretože toľko má trvať celá tá paráda, ktorá má pripraviť Volvu maximálne pohodlnú cestu na trh a k zákazníkovi samotnému. Svojou kampaňou sa automobilka snaží poštekliť prirodzené ego milovníkov štýlových tátošov a získať si tak prémiových klientov. Tak troška dáva najavo, že doba „hlúpych“Audi Q7 doznieva a je čas orientovať sa iným smerom. Tento nový automobil si však bude musieť ešte počkať na posolstvo, ktoré mu má priniesť reklama o dizajne, a teda „ako vytvoriť skvelý dizajn“ podľa Volvo.
Nový model by sa mal dostať do predaja v roku 2015, no už teraz vieme o ňom viac než dosť. Prvýkrát bol predstavený v tomto roku na parížskom autosalóne. Dá sa tvrdiť, že pôjde o veľký krok vpred. Možno to súvisí aj s čínskym majiteľom Geely.
Ide o prvý model orientujúci sa na Scalable Patform Architecture (SPA) a údajne sa oň majú opierať všetky budúce modely vozidiel Volvo. Jeho zimné testovanie prebehlo vo Švédsku a zdá sa, že auto pripomína model BMW X5. Auto má osem rýchlosti a nadštandardné bezpečnostné vybavenie. Vo vnútri je 9,3 palcová Tesla obrazovka kompatibilná s novým CarPlay od Apple. Automobil je vybavený siedmimi sedadlami, o priestor tu zaiste núdza nebude.
Nóbl lesklý povrch interiéru iba znásobuje pocit luxusu. Dotykový informačný systém sa pokladá za štandard, môžete si tu prehliadať webové Stránky, Google mapy, informácie o počasí a pod.
Víziou XC90 je stať sa najbezpečnejším modelom v históriu. Predpokladá sa, že do roku 2020 by nemal priniesť žiadne vážne zranenia, ba dokonca ani úmrtie. Sú to veľké ambície, uvidíme, či sa naplnia. K tomuto by mali dopomôcť aj inteligentné bezpečnostné pásy, kamery, radarové a senzorové technológie, ktoré pomáhajú predísť nehodám. Medzi nové funkcie patrí aj detekcia a automatizácia bŕzd pre veľké zvieratá, ktoré sa nečakane objavia na ceste a monitorovanie neosvetlených chodcov. Diaľkové svetlá sa budú samé regulovať, nemusíte sa teda obávať, že oslepíte protiidúce auto. Je zrejmé, že sa skutočne máme na čo tešiť. Na potvrdenie, či to nie sú iba sladké predvolebné sľuby, si budeme musieť ešte počkať.
Zdroj a foto: automotorsport.se, autoexpress.co.uk