Ako správne nahlásiť dopravnú nehodu poisťovni?

Ako správne nahlásiť dopravnú nehodu poisťovni?

- in Zaujímavosti
0
Komentáre vypnuté na Ako správne nahlásiť dopravnú nehodu poisťovni?
Vodič vypĺňa záznam o dopravnej nehode a pripravuje sa na vyhlásenie poisťovne.

Dopravná nehoda je stresujúca situácia, pri ktorej je dôležité zachovať chladnú hlavu a postupovať systematicky. Správne nahlásenie nehody poisťovni je dôležité pre bezproblémové vybavenie poistnej udalosti. Prinášame vám návod, ako pri nahlasovaní nehody postupovať.

Zásadné je zabezpečiť miesto nehody a poskytnúť prvú pomoc

Po nehode sa uistite, že vozidlo neprekáža ostatným účastníkom cestnej premávky. Pri vkročení na vozovku majte oblečenú reflexnú vestu. Označte cestu výstražným trojuholníkom. Ak je to možné poskytnite pasažierom prvú pomoc a privolajte záchrannú službu na čísle 112.

Kedy ste povinní privolať políciu?

Podľa slovenských zákonov ste povinný privolať k nehode políciu za týchto okolností:

  • Ak došlo k zraneniu alebo usmrteniu osoby
  • Ak škoda na niektorom vozidle presiahne 4000 EUR
  • Ak došlo k poškodeniu majetku tretej osoby
  • Ak vodič javí známky požitia alkoholu alebo iných návykových látok
  • Ak sa účastníci nevedia dohodnúť na vine

Aké dokumenty potrebujete po nehode pre poistné plnenie?

Nezabudnite na pravidlo, že poisťovne vyžadujú čo najpodrobnejšiu dokumentáciu k nehode. Pre potreby poisťovne je nevyhnutné zdokumentovať:

  • Odfoťte detailne poškodené vozidlo zo všetkých strán, nezabudnite ani na komponenty ako sú letné pneumatiky alebo strešný box
  • Spravte aj zábery z okolia miesta nehody
  • Zmonitorujte postavenie vozidiel – ideálne je video, prípadne nákres
  • Zapíšte si telefónne a evidenčné čísla účastníkov nehody

Ako vypísať zápis o nehode?

Vo vozidle by ste mali so sebou voziť európsky záznam o dopravnej nehode, ktorý je nutné vyplniť. Na jeho vyplnenie potrebujete tieto údaje:

  • Dátum, čas a presné miesto nehody
  • Údaje o účastníkoch (mená, adresy, telefónne čísla)
  • Údaje o vozidlách vrátane EČV
  • Údaje o poistení (čísla poistiek, poisťovne)
  • Nákres situácie
  • Popis poškodenia vozidiel

Protokol nezabudnite podpísať – vy a ani druhý zúčastnený! Nehodu je potrebné nahlásiť čo najskôr, ideálne do 24 hodín. Odporúčame kontaktovať poisťovňu ihneď po nehode cez asistenčnú službu, ktorá je k dispozícii nonstop. Niektoré poisťovne majú k tomuto účelu zriadenú mobilnú aplikáciu – prevedie vás celým procesom nahlásenia poistnej udalosti.

Pri nahlasovaní poistnej udalosti si pripravte okrem vodičského preukazu aj technický preukaz, zelenú kartu, záznam o nehode, a ak bola na mieste nehody polícia, budete potrebovať aj policajný záznam. Súčasťou nahlasovania ja fotodokumentácia. Poisťovňa vám po nahlásení pridelí číslo poistnej udalosti. Informuje vás o termíne obhliadky vozidla likvidátorom poistných udalostí, počas ktorej stanoví výšku škody. Odporučí vám servis pre prípadné opravy vozidla.

Pri nehode v zahraničí kontaktujte asistenčnú službu vašej poisťovne a postupujte podľa jej pokynov. Podľa typu poistnej zmluvy máte nárok na ubytovanie a prípadne na náhradné vozidlo. Správne nahlásenie nehody poisťovni je základom pre rýchle a bezproblémové vybavenie poistnej udalosti. Naopak, panika vás môže stáť oveľa viac ako nové pneumatiky kormoran.

 

About the author

You may also like

Ako a prečo uzatvoriť havarijné poistenie pre vaše auto

Keď vyrazíte na cesty, mnohí vodiči sa spoliehajú