Vynovené Audi R8 LMS GT3 si odkrútilo svoju premiéru

Vynovené Audi R8 LMS GT3 si odkrútilo svoju premiéru

- in Auto
403
Komentáre vypnuté na Vynovené Audi R8 LMS GT3 si odkrútilo svoju premiéru

Auto, akým je Audi R8 LMS netreba motoristickým nadšencom nijak zvlášť predstavovať. Na okruhoch ho totiž môžeme vidieť už niekoľko rokov. S prvý modelom prišla značka Audi v roku 2015, keď prestavila model R8 LMS. O rok na to bol odhalený model RS 3 LMS TCR, v roku 2017 to bol zas športový model R8 LMS GT4 a teraz predstavuje Audi svoj štvrtý model za posledné štyri roky a to konkrétne športové vozidlo s názvom R8 LMS GT3. Model, ktorý by mal ovládnuť kategóriu GT3 bol odhalený na tohtoročnom autosalóne v Paríži, kde zažil svoju premiéru a na okruhy by sa mal dostať už nasledujúcu sezónu.

Čo sa týka pohonu, tak na tom sa veľa nezmenilo. Športový model si zachoval svoj atmosférický 5,2 litrový desaťvalcový motor, ktorý disponuje výkonom 430 kW (585 k) a krútiacim momentom 550 Nm.

Nová generácia tohto športového modelu si však niekoľkými zmenami. Tie sa dotkli najmä sekvenčnej prevodovky, trojkotúčovej spojky, no inžinieri z nemeckej automobilky sa zamerali aj na samotnú bezpečnosť pretekárov, ktorú sa im podarilo zvýšiť a dokonca prekračuje nariadenia FIA pre GT3

Nemecká automobilka sa zamerala aj na vylepšenie aerodynamiky a chladenia, čo má prispieť k väčšej konzistencii pri rôznych dynamických jazdných podmienkach.

Pre závodné tímy sa športový model Audi R8 LMS tak oplatí najmä z hľadiska hospodárnosti. Dlhšie servisné intervaly pre spojku a prevodovkou sľubujú úspech v pretekoch a taktiež motivujú začínajúcich pretekárov, či amatérov. Či už tímy vlastnia druhú generáciu Audi R8 LMS alebo kúpia nový model: zmeny sú prínosom pre všetkých a taktiež sú vhodné na dodatočné vybavenie existujúcich pretekárskych automobilov.

Športový model R8 LMS si odkrútil premiéru na tohtoročnom autosalóne v Paríži a k zákazníkom by sa mohol dostať už v novembri tohto roku za cenu 398 000 eur bez DPH. Vývojová súprava na dodatočné vybavenie starších generácií stojí 28 000 eur bez DPH.

Potom, ako prejdú vozidlá homologizáciou FIA, začnú od januára pretekať o prvé body. R8 LMS by sa mal predstaviť vo viacerých súťažiach, ako sú napríklad FIA World GT Cup, Blancpain GT Series, ADAC GT Masters alebo IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

 

Zdroj: Audi

 

 

You may also like

Ako chrániť podvozok auta pred koróziou

Podvozok auta je najviac vystavený riziku korózie. Kvôli