Nissan Qashqai dostal nový motor, na ktorého vývoji sa podielal aj Mercedes

Nissan Qashqai dostal nový motor, na ktorého vývoji sa podielal aj Mercedes

- in Auto
485
Komentáre vypnuté na Nissan Qashqai dostal nový motor, na ktorého vývoji sa podielal aj Mercedes

Nissan aktualizoval model Qashqai pre rok 2019 a dostal tak nový motor, novú prevodovku, ale tiež aj nový infotainment. Spolupráca koncernov Renault-Nissan-Mitsubishi a Daimler prebieha už nejaký čas a tentokrát sa spoločne podielali aj na vývoji nového motora.

Doteraz sme mohli v modeli Qashqai nájsť dva benzínové agregáty s objemom 1.2 l a 1.6 l. Tie sa rozhodla automobilka vyradiť a nahradiť ich jedným motorom. Ide o nový benzínový štvorvalec s objemom 1,33 l, na ktorého vývoji sa podielal už spomínaný Daimler. Tento motor sa prvýkrát objavil v Mercedese triedy A, Dacia ho chce použiť pre svoj Duster a Renault plánuje jeho zavedenie do modelu Kadjar.

Tento 1.33 litrový motor bude ponúkaný v dvoch výkonnostných verziách. Tá slabšia bude disponovať výkonom 103 kW (140 k) a krútiacim momentom 240 Nm. Silnejšia verzia dosahuje výkon 118 kW (160 k) a krútiaci moment 260 Nm. Obe verzie tohto štvorvalca budú spolupracovať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, pričom pri silnejšej verzii si môžete zvoliť aj 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku. Pokiaľ sa rozhodnete práve pre 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DCT, tak krútiaci moment sa navýši na 270 Nm. Táto prevodovka by mala oproti prevodovke CVT X-Tronic znížiť spotrebu a tiež náklady na údržbu. Pochváliť sa môže aj plynulejším radením.

Ak by sme mali nový motor porovnať s predošlými dvomi benzínovými agregátmi 1.2 l a 1.6 l, tak musíme povedať, že ide o posun vpred. Nový motor má totiž oproti 1.2l motoru 18 kW (25 k) väčší výkon viac a o 50 Nm väčší krútiaci moment. I napriek väčšiemu výkonu, priemerná spotreba je menšia o 0,3 l/100 km. Keď ho porovnáme s motorom 1.6l, tak jeho výkon je o 2 kW (3 k) menší ako u predchodcu, no na druhej strane má aj menšiu spotrebu a to až o 0,5 l/ 100 km

Automobilka sa zamerala aj na znížene emisií CO2 a to sa jej podarilo o 8 resp. 13 g/km. Hodnoty hovoria v prospech nového motora, otázka je ak sa bude správať v skutočnosti. Na to si budeme musieť ešte nejaký čas počkať, ako i na cenu modernizovaného modelu Qashqai.

Najväčšou zmenou je práve 1.33 litrový motor, no Qashqai dostal taktiež aj nový infotainment systém s názvom NissanConnect, ktorý ďalej rozširuje vzťah medzi vodičom a vozidlom

 

About the author

You may also like

Ako chrániť podvozok auta pred koróziou

Podvozok auta je najviac vystavený riziku korózie. Kvôli