Hyundai i40 prešiel modernizáciou

Hyundai i40 prešiel modernizáciou

- in Auto
437
Komentáre vypnuté na Hyundai i40 prešiel modernizáciou

V septembri to bolo presne sedem rokov, čo automobilka Hyundai predstavila na európskom trhu model i40. Počas tohto obdobia si prešiel už jednou úpravou faceliftu a tá sa konala v roku 2015. Kórejská automobilka si povedala, že je čas na ďalšiu modernizáciu a tá prichádza práve teraz na jeseň. Síce jemne, ale i cez to sa dotkla takmer každej časti vozidla.

Čo sa týka zovňajška, tak tu sa príliš veľké úpravy nekonali. Model i40 dostal akurát novú masku chladiča, pričom i napriek tomu tvar grilu zostal zachovaný. Zákazníci sa však môžu potešiť novým 18-palcovým diskom kolies, ktoré doteraz u tohto modelu neboli dostupné.

V interiéri sa taktiež nekonali príliš zásadné zmeny, no niečo sa predsa len zmenilo. Zákazníci budú mať na výber z niekoľkých nových vzorov a materiálov čalúnenia. Za povšimnutie stoja taktiež aj dekoratívne lišty na výplniach dverí a palubovej doske.

Najväčšia zmena sa dotkla zrejme pohonných jednotiek. Hyundai zo svojej rady odstránil naftový štvorvalec 1.7 CRDi a namiesto neho dosadil nový 1.6 litrový turbodiesel s označením Smartstream, ktorý spĺňa emisnú normu Euro 6d-Temp. Dostupný je v dvoch verziách. Tá slabšia má výkon 85 kW (115 k), krútiaci moment 280 Nm a spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Silnejšia verzia tohto motoru disponuje výkonom 100 kW (136 k), krútiacim momentom  320 Nm a zákazník má na výber medzi šesťstupňovým manuálom a sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT.

V ponuke nájdete už známy 1.6 litrový benzínový motor GDI o výkone 97 kW (135 k), ktorý je k dispozícii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Kórejskí inžinieri zapracovali aj na väčšej bezpečnosti tohto modelu a k už pôvodným bezpečnostným prvkom pridali systém FCA (Forward Collision- Avoidance Assist), ktorý má schopnosť autonómneho brzdenia pred prekážkou v prípade hrozby čelného nárazu. Pokiaľ šofér nestihne zareagovať včas, elektronika automaticky začne brzdiť vozidlo. Týmto by sa mal obmedziť počet dopravných nehôd.

Hyundai i40 sa na Slovensku nepredáva a ktovie, či niekedy ešte zablúdi na náš trh. Otázne ostáva aj to, či sa od Kórejskej automobilky dočkáme nejakých ďalších úprav na tomto modely. To však dnes možno netušia ani tí najkompetentnejší.

You may also like

Ako chrániť podvozok auta pred koróziou

Podvozok auta je najviac vystavený riziku korózie. Kvôli